Paleo Krymmel

Der er rigtig mange der spørger mig hvad jeg spiser til morgenmad, eftersom jeg ikke spiser brød, havregryn og andet med gluten/laktose. Jeg spiser tit det her hjemmelavede krymmel med mandelmælk (hjemmelavet selvfølgelig ;) ), bananer og rosiner, da det er sådan en nem og hurtig morgenmad! Det fungerer også som topping til dessert eller som snack i løbet af dagen.

Ingredienser til 450 gr. krymmelTil 1 person(er)

  • nødder - fx 100 gr. mandler og 100 gr. hasselnødder200 g
  • Hørfrø50 g
  • Sesamfrø50 g
  • Solsikkekerner50 g
  • Græskarkerner50 g
  • Kokosmel50 g
  • Saft fra cirton1/2 stk
  • Honning

Fremgangsmåde

  1. Allerførst, skal du tage en bageplade og sætte et stykke bagepapir på den.
  2. Hak nødderne groft - fx i en minihakker.
  3. Tag en pande. Og den skal være stor - i hvert fald 28 cm.
  4. Hæld nødderne på panden og varm på middelvarme. Vær opmærksom på, at du skal røre rundt konstant - ellers brænder det på, og det er træls.
  5. Når nødderne begynder at dufte og blive lidt brune, hæld da hørfrø, sesamfrø, solsikkekerne og græskarkerner på panden - og rist. Bliv ved med at røre rundt.
  6. Når sesamfrøene begynder at tage farve, hæld da kokosmel på panden. Rør rundt.
  7. Når kokosmelet begynder at tage farve, tag da panden af varmen og tilsæt en ordenlig sjat honning og citronsaft, bland det godt sammen med frø og nødder - hæld det derefter på bagepapiret som ligger på bagepladen og lad det køle af.

Krymmel opbevares bedst og længst tid i en lufttæt beholder.

TIP: du kan skifte citronsaft ud med fx appelsinsaft.

Min kæreste spiser havregryn med krymmel på til morgenmad ;)

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentér 0 kommentarer

Dine oplysninger