Chiagrød med mandelmælk

Det her er uden tvivl min yndlings morgenmad når det hele skal gå hurtigt og samtidig være sundt. Dagen før lægger du chiafrø i blød i mandelmælk og dagen efter har du en lækker chiagrød med mandelmælk. Det kan da ikke være nemmere og så er det oveni købet laktosefrit!

IngredienserTil 1 person(er)

  • Chiafrø1 1/2 spsk
  • Mandelmælk2 dl
  • Evt. vaniljepulver1 knivspids
  • Frugt fx granatæble

Fremgangsmåde

  1. Bland chiafrøene med mandelmælken og kom evt. lidt vaniljepulver i.
  2. Sæt det på køl til dagen efter og top med frugt. I dette tilfælde har jeg brugt en af mine yndlingsfrugter som er granatæble.
  3. Smag! Er jeg den eneste der får lidt flashback til julens risalamande?

Flere opskrifter med chiafrø:

Chiagrød med chokolade

Brombærsmoothie med chiafrø

Chiagrød med lækker frugt

Fun fact om chiafrø: Chiafrø indeholder fire gange så mange kostfibre som i hørfrø, seks gange mere kalk end sødmælk, 15 gange flere antioxidanter end broccoli og otte gange mere omega-3 end en hel laksefilet. Bum. Kom i gang med de frø.

Tags:, , , , , , , , , ,

Kommentér 0 kommentarer

Dine oplysninger